Skuteczna dieta antystresowa

dieta-antystresowa

W dzisiejszym zabieganym świecie bardzo łatwo o stresujące sytuacje. Niestety długie oddziaływanie stresu może mieć nieciekawe konsekwencje dla naszego zdrowia.

Co jeść aby pozbyć się stresu – dieta antystresowa

Stres warto neutralizować dla własnego zdrowia, można to zrobić miedzy innymi poprzez odpowiednią dietę.  Dobra dieta antystresowa to taka, która zawiera w swoim składzie: orzechy laskowe, pestki dyni, migdały,  kaszę gryczaną, banany, płatki owsiane, szpinak oraz gorzką czekoladę o zawartości kakao najlepiej 90%. Szczególnie to ostatnie polubią wszyscy miłośnicy słodkości Jak widać walka ze stresem może mieć również słodkie oblicze.

Ziołami w stres

Można do swojego jadłospisu również włączyć zioła antystresowe. Są to bezpieczne zioła, takie jak dziurawiec, pokrzywa, kozłek lekarski oraz kilka innych. Te zioła pomogą osobom, które łatwo się denerwują w opanowaniu gniewu czy w kłopotach w zasypianiu. Zioła na stres pomogą nawet w początkach depresji, dlatego jeśli zauważymy u siebie takie rzeczy jak: złe samopoczucie, apatia, brak odczuwania przyjemności, smutek, przygnębienie, problemy z zaśnięciem, negatywne myśli utrzymujące się dłużej niż 2 tygodnie, warto wtedy skorzystać z dobrodziejstw ziółek.

Jak długo brać zioła aby zadziałały?

Najlepsze efekty osiągniemy jeśli będziemy je stosować kila tygodni. Taka kuracja ziołami powinna trwać od 4 do 6 tygodni. Kolejnym plusem ziół antystresowych  jest to, że nie uzależniają, nie utrudniają pracy oraz to, że działają łagodnie, ale skutecznie.

Kiedy zioła to za mało?

Wtedy kiedy postać stresu jest połączona z silnymi stanami lękowymi oraz uporczywą bezsennością (trwającą ponad 6 tygodnie), może to być za mało. Dobrym pomysłem będzie zwiększenie aktywności fizycznej, suplementowanie witaminy D. magnezu, potasu oraz pomoc kogoś bliskiego (w roli powiernika). Jeśli nadal to nie pomoże, konieczne będzie skorzystanie z pomocy lekarza oraz dostępnych medykamentów na receptę.

Opublikowano Dieta, Zioła | Otagowano | Skomentuj

Ziołowa apteczka – łagodzenie nerwów i trudności w zasypianiu

Od lat wiadomo o leczniczym działaniu wielu ziół. Ziołolecznictwo to ogromna dziedzina i trzeba lat, aby biegle poruszać się w gąszczu cennych informacji. Czytaj dalej

Opublikowano Bez kategorii | Otagowano | Skomentuj

3 najważniejsze składniki diety na stan zapalny dróg moczowych

Stan zapalny dróg moczowych jest problemem, z którym borykają się szczególnie kobiety. Problem niewyleczonego pęcherza, w postaci powikłań, powraca często i jest bardzo uciążliwy. Jest wiele metod leczenia tej infekcji, wśród nich znajdziemy te naturalne, których źródłem są substancje czynne zawarte w roślinach. Zakażenie układu moczowego wywołane jest najczęściej wnikaniem drobnoustrojów do naszego organizmu przez drogi moczowe. Najczęściej są to bakterie, zdecydowanie rzadziej grzyby. Pierwszymi objawami mogą być bóle w dole brzucha, szczególnie w trakcie oddawania moczu. Inne objawy to na przykład pieczenie narządów płciowych, podniesiona temperatura ciała, notoryczne uczucie parcia na pęcherz i nietrzymanie moczu. W co powinna być bogata dieta osoby, u której występuje zakażenie dróg moczowych?  

Żurawina jest składnikiem występującym w większości aptecznych leków przeznaczonych na tą dolegliwość. Jest ona źródłem witaminy C, niezbędnej w stanach zapalnych. Mocz osób zawierających preparaty żurawinowe zawiera kwas hipurowy, który działa antybakteryjnie.

Skuteczna dieta na stan zapalny dróg moczowych powinna być bogata w duże ilości płynów. Organizm osoby chorej nie może pozostawać bez odpowiedniego nawodnienia. Pomaga to wypłukiwać bakterie z pęcherza moczowego. Z pewnością pomocne będzie przygotowanie naparów ziołowych, herbaty zielonej lub świeżo wyciskanych soków.

Należy jeść wszystkie owoce o działaniu moczopędnym. Do takich z pewnością zaliczymy melony, gruszki, truskawki, borówki, agrest oraz popularne jesienią jabłka. Takie działanie ma na celu przyspieszenie pracy nerek i zwiększenie wydalania moczu, a razem z nim pozbycie się nagromadzonych bakterii.

Opublikowano Dieta, Zioła | Otagowano , | Skomentuj